CO2 hysteriet som ingen ende vil ta, inntil jordens befolkning er utryddet

 

 

CO2 hysteriet som ingen ende vil ta, inntil jordens befolkning er utryddet


Publisert: 10. august 2022

Kategori: Andre

Forfatter: Franch Hagerup


Det er vanvittig at de som kalles for oppegående personer innenfor styre og stell har bestemt seg for at den lille og uskyldige gassen CO2, som vi er helt avhengig av for at vi skal få nødvendig oksygen, slik at mennesker og dyr kan få puste, nå skal reduseres ytterligere. Det er en lang rekke av, la oss kalle de for vitenskapspersoner, som har meget gode kunnskaper om jordens klimaendringer, som kommer med informasjoner som viser tydelig at klimafanatikerne tar grundig feil. Men grønt skifte er blitt et fint ord.


DEL DENNE ARTIKKELEN:

Et verdensberømt forskningssted i København er Niels Bohr Instituttet.

Her forskes det og undervises innenfor et bredt spekter av astrofysikk, biofysikk, kvantefysikk og en mengde andre områder innenfor blant annet klimaforskning. Niels Bohr Instituttet har 430 ansatte og mange studerende. Instituttet har nylig utført målinger av jordens atmosfære og her er det oppsiktsvekkende resultater. Vi blir informert fra forskere, som arbeider på dette stedet, at skog og planter over store deler av jorden nå er på sultegrensen. Niels Bohr Instituttet kommer med tall som viser at vår atmosfære ikke har 0,04 % karbondioksid, men at denne nå er nede på 0,031 %. Naturligvis sier klimafanatikerne at dette er feil. Enda har ingen av våre personer innenfor «styre og stell» forklart hvorfor gassen CO2 er farlig for jordens klima. Naturligvis er det variasjoner av atmosfærens sammensetting.

Forsker Roy W. Spencer og tidligere leder av IPCC Rajendra Pachauri

Roy W. Spencer sier at det bare er 0.0015 % CO2 i atmosfæren, som stammer fra fossilt. Klimaforsker Roy W. Spencer og Klimapanelets tidligere leder for energiforbruk (olje, kull og gass) sine utslipp. Husk at klimaskremsel ikke er vitenskap. Han sier at dette er bakvendt vitenskap når vi tvinges til å tro på at CO2 (karbondioksid) er skadelig. Tidligere leder for FNs klimapanel IPCC (Intergovernmental panel of Clima Change) inderen Rajendra Pachauri skrev tydelig i sitt avskjedsbrev at det nåværende klimadogmet er blitt en religion. Vi er blitt lurt til å sløse milliarder av penger hvert år som er passert på grunn av at ekstreme klimaaktivister har fått sin vilje. Særlig Green Peace er på denne listen, samt mange andre som Belona og Greta Thunberg. Hun har nå begynt å røre på seg, slik at millionene igjen kan begynne å rulle inn til familien. Hun er en de fremste klimaaktivistene, men mangler fullstendig kompetanse med sin alder på 18 år.

 

Bjerknessenteret (for klimaforskning) har benyttet Bergen klimamodell, som inkluderer at vulkanutbrudd og variasjoner i solinnstråling har stimulert klimaet vi hadde i den «lille istid» (1400 til 1815). Bjerknessenteret sier at det forklarer mye av de naturlige pådrivere av variasjoner i rekonstruerte og simulerte temperaturer på den nordlige halvkule for denne perioden, nevnt ovenfor. Den kaldeste perioden i den lille istiden opptrer i perioder med spesielle kraftige vulkanutbrudd, slik som vulkanen Kuwae i 1453 og Tambora i 1815. Dessuten er rekken av vulkanutbrudd store, slik som på 1600 tallet. Alle disse vulkanene nådde opp til stratosfæren og dermed ble middeltemperaturen på jorden kaldere.

Aftenposten hadde for 26 år siden en forskningsartikkel om vulkanen Pinatubo.

Utbruddet slynget ut 17000 megatonn svoveldioksid. Dermed ble solens stråler reflektert til verdensrommet og jordens middeltemperatur sank med en ½ grad. I en russisk artikkel fra nyhetsbyrået RIA Novosto skriver forskeren dr. OIeg Sorekhtin at elementer som jordens tilting (helling) og jordens akse, ustabile havstrømmer og ikke minst variasjoner i solaktiviteten, har langt mer å si for varmeutviklingen på jorden enn en feilslått ide. Hans landsmann Khabibullo Abdusamatan fra St. Petersburg, som har sitt arbeid ved Pulkova solobservatoriet, hevder at jorden har passert sin varmeste periode og er på full fart inn i en lengre periode med nedkjøling. Han sier at de menneskelige utslippene vil kun virke dempende, da dette vil bli positivt for jordens befolkning. Videre sier astronomen at solen er på vei inn i en lengre periode med lav solflekkaktivitet. Denne vil nå sitt minimum i 2041. Forskerrapporten forteller også at det finnes to kjente solflekkutbrudd, hvor den ene er på 11 år og de andre kommer til syne hvert 200 år. Det er denne solflekkaktiviteten som er sterkest og som snart vil gjøre seg gjeldende mener den russiske og andre forskere. Den lave solaktiviteten vil rundt 2055 ramme jorden i form av ny istid lignede forhold, slik Europa opplevde det i årene 1645 og 1715. Dette mener russiske forskere, blant annet dr.Sorekhtin.

32 thoughts on “CO2 hysteriet som ingen ende vil ta, inntil jordens befolkning er utryddet

  1. Whats Going down i’m new to this, I stumbled upon this I’ve discovered It positively useful and it has aided me out loads. I’m hoping to give a contribution & aid other users like its helped me. Great job.

  2. Good write-up, I am normal visitor of one’s web site, maintain up the nice operate, and It is going to be a regular visitor for a lengthy time.

  3. I’m still learning from you, as I’m trying to achieve my goals. I definitely liked reading everything that is posted on your website.Keep the posts coming. I liked it!

  4. naturally like your web-site however you have to take a look at the spelling on several of your posts. Several of them are rife with spelling issues and I find it very troublesome to tell the truth nevertheless I will surely come again again.

  5. Howdy! Someone in my Facebook group shared this website with us so I came to look it over. I’m definitely enjoying the information. I’m bookmarking and will be tweeting this to my followers! Fantastic blog and superb design.

  6. Thank you for sharing superb informations. Your web-site is so cool. I’m impressed by the details that you have on this site. It reveals how nicely you understand this subject. Bookmarked this web page, will come back for extra articles. You, my pal, ROCK! I found simply the info I already searched everywhere and just couldn’t come across. What a perfect site.

  7. Excellent post. I was checking continuously this blog and I am impressed! Very helpful information particularly the last part 🙂 I care for such information much. I was seeking this particular info for a long time. Thank you and best of luck.

  8. Today, I went to the beach front with my children. I found a sea shell and gave it to my 4 year old daughter and said “You can hear the ocean if you put this to your ear.” She put the shell to her ear and screamed. There was a hermit crab inside and it pinched her ear. She never wants to go back! LoL I know this is entirely off topic but I had to tell someone!

  9. Excellent post. I was checking constantly this blog and I am impressed! Extremely useful information specially the last part 🙂 I care for such info much. I was looking for this certain information for a long time. Thank you and good luck.

  10. Hey would you mind stating which blog platform you’re working with? I’m going to start my own blog soon but I’m having a difficult time choosing between BlogEngine/Wordpress/B2evolution and Drupal. The reason I ask is because your design seems different then most blogs and I’m looking for something completely unique. P.S Sorry for being off-topic but I had to ask!

  11. Nice post. I learn something more challenging on different blogs everyday. It will always be stimulating to read content from other writers and practice a little something from their store. I’d prefer to use some with the content on my blog whether you don’t mind. Natually I’ll give you a link on your web blog. Thanks for sharing.

  12. I would like to thank you for the efforts you have put in writing this blog. I am hoping the same high-grade blog post from you in the upcoming as well. In fact your creative writing abilities has inspired me to get my own site now. Really the blogging is spreading its wings quickly. Your write up is a good example of it.

  13. Great web site. A lot of useful info here. I am sending it to some friends ans also sharing in delicious. And obviously, thanks for your effort!

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *